Alapító Okirat

ALAPÍTÓ OKIRAT
- módosításokkal egységes szerkezetben -

A jelen Alapító Okirat I. pontjában megnevezett Alapító felelős társadalmi szereplőként az erőszakos cselekmények áldozatai melletti elkötelezettségtől vezéreltetve a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény 74/A-74/F §-ai, valamint a Közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény rendelkezései alapján az alábbi jogi személyiséggel rendelkező, közhasznú szervezetnek minősülő, közhasznú tevékenység kifejtésére létrejövő Alapítványt hoz létre a 2010. szeptember 30-i és a 2010. október 13-i változásokkal egységes szerkezetben:

I. AZ ALAPÍTÓ ADATAI

Név: Peredi Ügyvédi Iroda
Cím: 6000.Kecskemét, Ferencsik János u.2.

II. AZ ALAPÍTVÁNY ADATAI ÉS CÉLJA

1. Az Alapítvány neve: 1Nem Művészettel a Nemek Közti Egyenlőségért Alapítvány
2. Az Alapítvány rövidített neve: 1Nem Alapítvány
3. Az Alapítvány székhelye: 1131.Budapest, Visegrádi utca 91/E 1. emelet 6.
4. Az Alapítvány magánalapítvány
5. Az Alapítvány működési területe Magyarország
6. Az Alapítvány jogállása: Az Alapítvány önálló jogi személy, közhasznú szervezet
7. Az Alapítvány időtartama: Az Alapítvány határozatlan időre jön létre.
8. Az Alapítvány tartós közérdekű céljai és az ezek megvalósítása érdekében kifejtett tevékenysége:

a. Az Alapítvány tartós közérdekű célja: A nők elleni erőszakos cselekmények, az erőszakos és szexuális bűncselekmények, a családon belüli és párkapcsolati erőszak áldozatainak a művészet eszközeivel is történő segítése, jogvédelmük előmozdítása, az ilyen irányú bűnmegelőzés és bűnüldözés támogatása, a fiatal művészek társadalmi felelősségvállalásának elősegítése.

b. Az Alapítvány jellege, közhasznú jogállása: Az Alapítvány a bírósági nyilvántartásba vételt és a közhasznú jogállás megszerzését követően az 1997. évi CLVI. törvény 26.§-ának c.) pontjában felsorolt alábbi közhasznú tevékenységeket végzi:
4. nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés,
5. kulturális tevékenység
11. hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése
12. emberi és állampolgári jogok védelme
23. bűnmegelőzés és az áldozatvédelem

9. Az Alapítvány tartós közérdekű célját az alábbi konkrét tevékenységekkel valósítja meg:

• Az Alapítvány ismereterjesztő foglalkozásokat és előadásokat szervez a nők elleni erőszakos cselekmények, az erőszakos és szexuális bűncselekmények, a családon belüli és párkapcsolati erőszak megelőzése, illetve a probléma iránti figyelem felkeltés érdekében. Az általános és középiskolások körében, nem formális foglalkozásokat szervez a családon belüli és párkapcsolati erőszak témájában, szakirodalmat fordít és publikál, kiadványokat szerkeszt.
• Az Alapítvány a céljaival egyetértő fiatal művészek összefogásával - a céljai megvalósítása érdekében - a társadalmi felelősségvállalást elősegítő kulturális tevékenységet folytat, olyan non-profit kulturális eseményeket szervez (koncert, performansz, előadás, kiállítások) melyek felhívják a figyelmet a nők elleni erőszak különböző formáira, az Alapítvány céljaival összhangban álló alkotásokat népszerűsít. Az alapítványi célok megvalósításának fontos területe a művészet, amely lehetőséget teremthet arra, hogy párbeszéd induljon olyan emberekkel, akik érzéseiket és problémáikat nehezen tudják elmondani, ezért az Alapítvány elősegíti önsegítő csoportok szerveződését a kulturális, művészeti területeken művészetterápiás szabadidős tevékenységek megvalósítása céljából.
• A bántalmazott, többszörösen kiszolgáltatott helyzetű nők esélyegyenlőségének, emberi és állampolgári jogainak védelme, elősegítése érdekében tanácsadói segítséget és a társadalmi beilleszkedést segítő ismeretekről on-line tájékoztatás nyújt.
• Az esélyegyenlőség és nyitottság megvalósítása érdekében az Alapítvány vallási, politikai, nembeli különbségtétel nélkül végzi munkáját.
• Az Alapítvány a családon belüli és nők elleni erőszak áldozatainak segítését a veszélyeztetett helyzetben lévő nők számára szervezett preventív foglalkozások révén is kívánja megvalósítani. Az Alapítvány elősegíti a művészetterápia megismertetését, elterjedését, hatékonyabbá válását, és ingyenes kreativitásfejlesztő foglalkozások szervezésével segíti elő az erőszak áldozatainak társadalmi (re)integrációját, az életbe való visszailleszkedését.
• Az Alapítvány céljainak elérése érdekében támogatja és elősegíti a bűnmegelőzést. Prevenciós tevékenységének célja, hogy megakadályozza a nők áldozattá illetve a férfiak bűnelkövetővé válását, amit preventív foglalkozások és szakmai találkozók szervezésével kíván megvalósítani, többek között a prostitúció és a családon belüli erőszak témájában szervezett ismeretterjesztő foglalkozásokkal.
• Az Alapítvány céljainak elérése érdekében együttműködik társadalmi és civil szervezetekkel, közalapítványokkal, testületekkel és minden olyan intézménnyel és személlyel, aki támogatóan közreműködik a célok megvalósításában.
• Az Alapítvány a fentebb felsorolt közhasznú szolgáltatásokat ingyenesen nyújtja, a tevékenységeket adományokból és pályázati támogatásokból kívánja megvalósítani.
• Az Alapítvány természetbeni juttatások nyújtásával (alkotáshoz szükséges eszközök biztosítása) és pályázati díjjal serkentheti az alkotók társadalmi felelősségvállalását.

10. Az Alapítvány nyitott, ahhoz bármely belföldi, vagy külföldi természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság csatlakozhat, ha az Alapítvány céljaival egyetért, és azokat elfogadja, támogatni kívánja.
11. Az Alapítványnak történt felajánlás elfogadásáról, így az Alapítványhoz való csatlakozásról az Alapítvány Kuratóriuma dönt.
12. Az Alapítvány támogatója kikötheti, hogy az általa juttatott pénzbeli, vagy természetbeli adomány részbeni, vagy egészbeni felhasználására kizárólag az Alapítvány céljain belüli konkrét cél érdekében kerülhet sor. A Kuratórium köteles elutasítani azon felajánlások elfogadását, amelyek esetében a megjelölt cél ellentétes az Alapítvány Alapító okiratában rögzített célokkal.
13. A csatlakozók támogatásuknak az Alapítvány részére történő befizetésével, átadásával nem válnak Alapítókká, tehát olyan jogosítványokat és hatásköröket nem szerezhetnek, amelyek a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján kizárólag az Alapító Okiratot Alapítóként aláíró illetve az alapítói jogok gyakorlására kijelölt személyeket, szervezeteket illethetne.
14. Az Alapítvány működése nyilvános, szolgáltatásait a céljaiból adódó kötöttségek figyelembevételével bárki nemre, fajra, életkorra, származásra vonatkozó vagy egyéb bármilyen jellegű jogellenes megkülönböztetés nélkül igénybe veheti.
15. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez, gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt az alapítványi célok megvalósítására és a közhasznú tevékenységre fordítja.
16. Az Alapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt. Közvetlen politikai tevékenység jelen Alapító Okirat használatában az alábbiakat jelenti: a pártpolitikai tevékenység, továbbá országgyűlési képviselői, megyei, fővárosi önkormányzati választáson jelölt állítása.
III. AZ ALAPÍTVÁNY VAGYONA

17. Induló vagyonként az Alapító 200.000,-Ft-ot, azaz Kettőszázezer forintot bocsát a jelen Alapító Okirat aláírásától számított 15 napon belül az Alapítvány rendelkezésére. Az Alapító az induló vagyont az Alapítvány nevére nyitott, elkülönített pénzintézeti számlára köteles befizetni a jelen alapító okirat aláírásától számított legkésőbb 8 munkanapon belül.
18. Az Alapító törzsvagyont nem különít el, az Alapítvány teljes vagyona, valamint e vagyon hozadékai az alapítványi célok megvalósulását szolgálják. Az Alapítvány vagyonát a Kuratórium az Alapító Okirat keretei között szabadon használhatja fel.
19. Csatlakozás esetén az ez által keletkező anyagi forrásokat is az alapítványi célok megvalósítására kell fordítani. Az Alapítvány támogatása történhet készpénzzel, illetve a célok elérését közvetlenül segítő szolgáltatások, vagyontárgyak felajánlásával.
20. Az Alapítvány bevételeit és vagyonát köteles az Alapító Okiratban foglalt céljai megvalósítására fordítani. Az Alapítvány céljai elérése érdekében, de kizárólag ezeknek alárendelten, azaz másodlagosan a tartós közérdekű célok megvalósítása és a közhasznú tevékenység kifejtése érdekében gazdasági vállalkozási tevékenységet végezhet. Az Alapítvány működése során a gazdasági vállalkozási tevékenység aránya nem haladhatja meg a tartós közérdekű célok megvalósítása érdekében végzett, valamint a közhasznú tevékenységeket. Az Alapítvány gazdasági vállalkozási tevékenységből elért bevételeket, a gazdálkodása során elért eredményét nem oszthatja fel, azt köteles tartós közérdekű céljának megvalósítása, valamint közhasznú tevékenysége érdekében felhasználni.

IV. AZ ALAPÍTVÁNYI VAGYON FELHASZNÁLÁSA, AZ ALAPÍTVÁNY MINT KÖZHASZNÚ SZERVEZET GAZDÁLKODÁSA

21. Az alapítványi vagyon felhasználásáról a kuratóriumi tagok egyszerű szótöbbségi döntéssel döntenek. Szavazategyenlőség esetén a határozati javaslatot elvetettnek kell tekinteni.
22. Az alapítványi vagyon felhasználásának módja követi az Alapító Okirat II./8./a. és b. valamint 9. pontjában felsorolt célok megvalósításának valamint tevékenységek kifejtésének jellegét. Az alapítványi vagyon felhasználása ingyenes ismeretterjesztő foglalkozások, kiállítások, rendezvények, szakmai találkozók és szabadidős tevékenységek szervezése, önsegítő csoportok szerveződésének elősegítése valamint természetbeni juttatás és Pályázati díj nyújtása útján történik.
23. A természetbeni juttatások és a Pályázati díj odaítéléséről a Kuratórium pályázat vagy kérelem útján, illetve a kuratórium saját kezdeményezésére a kuratórium döntése alapján lehet részesülni. A természetbeni juttatások nyújtása az alkotáshoz szükséges eszközök biztosítására terjedhet ki. Pályázati díjban legfeljebb évente 1 db elkészült művészeti alkotás részesíthető pályázat útján a művészeti ágak bármely területéről, melynek összege nem haladhatja meg az alapítvány mindenkori vagyonának 5 %-át. A pályázat egyéb feltételeiről a Kuratórium dönt. A pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Színlelt pályázat a cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat. A nem pályázati úton, kuratóriumi határozattal odaítélt támogatásokról szóló döntés nyilvánosságát a kuratóriumi határozatok nyilvánosságának biztosítására vonatkozó szabályok szerint kell biztosítani.
24. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet az államháztartás alrendszereitől – a normatív támogatás kivételével – csak írásbeli szerződés alapján részesülhet támogatásban. A szerződésben meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját.
25. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet által nyújtott cél szerinti juttatások bárki által megismerhetők, az Alapítvány által nyújtott juttatásokat, szolgáltatásokat ismertető írásbeli tájékoztatókat, az Alapítvány működésére vonatkozó adatokat valamint a beszámolókat a Kuratórium elnöke a jelen Alapító Okirat V./45. pontja alapján hozza nyilvánosságra a szolgáltatások és juttatások, valamint az Alapítvány nyilvános működésének biztosítása és megismerhetősége érdekében.
26. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet a felelős személyt, a támogatót, valamint e személyek hozzátartozóját – a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások kivételével – cél szerinti juttatásban nem részesítheti.
27. Az Alapítvány közhasznú szervezetként váltót, illetve más hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt nem bocsáthat ki.
28. Az Alapítvány közhasznú szervezetként vállalkozásának fejlesztéséhez közhasznú tevékenységét veszélyeztető mértékű hitelt nem vehet fel.
29. Az Alapítvány befektetési tevékenységet nem kíván végezni, így befektetési szabályzatkészítési kötelezettsége nincs.
30. Az Alapítvány az alapítványokra illetve a közhasznú szervezetekre mindenkor érvényes jogszabályi előírásoknak megfelelően gazdálkodik.

V. AZ ALAPÍTVÁNY SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE

31. Az Alapító az Alapítvány legfőbb, általános ügydöntő, ügyintéző, képviselő és kezelő szerveként határozatlan időre a Kuratóriumot bízza meg.
32. Az Alapítvány céljainak megvalósításáról, az alapítványi vagyon kezeléséről és a céloknak megfelelő felhasználásáról, az Alapítvány ügyeinek intézéséről, adminisztrációs és gazdálkodási feladatainak ellátásáról a Kuratórium gondoskodik.
33. A Kuratórium - a jogszabályok és az Alapító okirat által meghatározott keretek között - önállóan dönt valamennyi, az Alapítványra vonatkozó kérdésben.
34. A Kuratórium határozza meg a jelen Alapító Okirat rendelkezéseinek megfelelően az alapítványi vagyon kezelésének feladatait, a vagyon felhasználásának módját és az alapítványi célokat szolgáló gazdálkodás feltételeit.
35. Az Alapítvány Kuratóriumának taglétszáma - az elnököt is beleértve - 3 fő. A Kuratórium elnöke és tagjai az Alapítvány, mint közhasznú szervezet vezető tisztségviselői.
36. A Kuratórium Elnöke gondoskodik a kuratóriumi ülések írásbeli összehívásáról, a napirendnek és a javaslatoknak a tervezett ülés időpontját megelőző 15. napig a kuratóriumi tagokkal és az egyéb érintettekkel való előzetes, írásbeli közléséről.
37. Rendkívüli esetben a Kuratórium Elnöke a Kuratóriumot az ok és cél megjelölésével szóban is összehívhatja. Ilyen esetben a Kuratórium azonnali ülést is tarthat. A Kuratórium összehívását kezdeményezheti az Alapító is valamint a Kuratórium két tagja együttesen.
38. A Kuratórium tagjai jelenlétüket a jegyzőkönyv mellékletét képező jelenléti íven aláírásukkal igazolják.
39. A Kuratórium szükség szerint, de legalább évente egyszer tart ülést.
40. A Kuratórium döntési jogköre szükségszerűen kiterjed:

a) A célok eléréséhez szükséges feladatok meghatározására, a végrehajtás megszervezésére,
b) Az alapítványi vagyon bővítésére, megőrzésére, kezelésére vonatkozó állásfoglalások meghozatalára,
c) Az Alapítvány céljaival összhangban tevékenykedők, illetőleg az alapítványi célok megvalósulását elősegítők részére természetbeni juttatás meghatározására, odaítélésére, folyósítására,
d) Az előző évről készített beszámoló jelentés, valamint a közhasznúsági jelentés elfogadására,
e) Az Alapítványhoz való csatlakozás elfogadására,
f) A Kuratóriumi tagok és a munkaszervezet tisztségviselői díjazásának és költségtérítésének elfogadására és megállapítására azzal a megkötéssel, hogy a kuratórium tagjai részére kizárólag abban az esetben és kizárólag olyan mértékben nyújtható díjazás vagy folyósítható költségtérítés, amely az Alapítvány tartós közérdekű céljának megvalósítását és közhasznú tevékenysége kifejtését semmilyen formában nem veszélyezteti,
g) A munkaszervezet működésének, feladatainak meghatározására, ellenőrzésére,
h) A következő évi költségvetés elfogadására.

41. A Kuratórium határozatait egyszerű szótöbbségi nyílt szavazással hozza meg, szavazategyenlőség esetén a határozati javaslatot elvetettnek kell tekinteni. A Kuratórium akkor határozatképes, ha ülésén valamennyi kuratóriumi tag jelen van.
42. A Kuratórium egyhangú határozata szükséges abban az esetben, ha valamely kuratóriumi tag, vagy közeli hozzátartozója, élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek az Alapítvány, mint közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.
43. Kuratórium ülése nyilvános.
44. Az Alapítvány Kuratóriumának döntéseiről nyilvántartást kell vezetni. A Kuratórium működése során hozott határozatokat, döntéseket írásba kell foglalni és folyamatos sorszámmal kell ellátni. A Kuratórium döntéseiről vezetett nyilvántartásnak tartalmaznia kell a döntések tartalmát, idejét, hatályát, a mellette és ellene számarányát és személyét. A nyilvántartás vezetéséért az Elnök felelős.
45. A Kuratórium döntéseiről az Elnök az érintetteket írásban értesíti és gondoskodik a határozatoknak az Alapítvány székhelyén való kifüggesztéséről és az Alapítvány internetes honlapján (http://1nem.blogspot.com/) 8 naptári napra történő közzétételről. A kifüggesztés időtartamába a kifüggesztés és a levétel napja nem számít bele.
46. A Kuratórium elnöke és tagjai az Alapítvány Kuratóriumában az Alapítvány javára végzett tevékenységükért a Kuratórium által meghatározott mértékű tiszteletdíjban és költségtérítésben részesülhetnek.
47. A kuratóriumi tagság megszűnik a kuratóriumi tag
• halálával,
• lemondással,
• a kijelölés visszavonásával.
48. A kuratóriumi tag kijelölése visszavonható, feladatainak ellátásában való tartós akadályoztatása illetve feladatainak ellátására való alkalmatlansága esetén, illetve ha valamelyik tag tevékenysége egyébként az egész Kuratóriumra kiható hatállyal veszélyezteti Alapítvány célját. A kijelölés visszavonásáról és az egyébként megüresedett kuratóriumi tagság betöltéséről az alapító dönt.
49. A Kuratórium tagjai természetes személyek, akiket az Alapító kér fel. A Kuratórium tagjai:

Elnök: Marczali Ferenc (Szül.: Esztergom, 1982. május 07. an: Márkus Gabriella,lakcím: 2500. Esztergom, Bánomi lakótelep 35.)
Tag: Balogh Emese (Szül.: Kecskemét, 1984. március 11. an: Mikó Magdolna,lakcím: 6000. Kecskemét, Szabó Lőrinc u. 10.)
Tag: Farkas Katalin (Szül.: Kecskemét, 1984. március 21. an: Peredi Franciska Katalin, lakcím: 6000. Kecskemét, Ferencsik János u. 2.)

50. A kuratórium tagjai a jelen alapító okirattal kerülnek kijelölésre és írásban nyilatkoznak arról, hogy a kuratóriumi tisztséget elfogadják, illetve, hogy a tisztség betöltésének személyükkel szemben akadálya nem áll fenn.
51. Nem lehet a Kuratórium tagja, aki előzőleg olyan, már megszűnt közhasznú szervezetnél töltött be – annak megszűnését megelőző két évben legalább egy évig – vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki, és a megszűnése óta még nem telt el két év.
52. A Kuratórium tagja nem lehet az Alapítvány – szükség szerint létrehozandó – felügyelő szervének tagja.
53. A Kuratórium tagja, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
54. A Kuratórium az Alapítvány adminisztratív (operatív) feladatainak ellátására munkaszervezetet is működtethet ügyvezető irányításával. A Kuratórium az ügyvezetéssel kuratóriumi tagot is megbízhat. Az Alapítvány tekintetében a munkáltatói jogokat a Kuratórium elnöke gyakorolja.
55. Az Alapító rögzíti, hogy az Alapítvány várható éves bevétele az alapítás évében az Ötmillió forintot nem éri el, ezért Felügyelő Szerv létrehozataláról nem rendelkezik. Amennyiben az Alapítvány, mint közhasznú szervezet éves bevétele a jövőben az Ötmillió forintot eléri vagy meghaladja, az Alapító az 1997. évi CLVI. törvény vonatkozó rendelkezései alapján gondoskodik felügyelő szerv létrehozásáról.

VI. AZ ALAPÍTVÁNY KÉPVISELETE

56. Az Alapítványt a Kuratórium elnöke, akadályoztatása esetén a kuratóriumi tag önállóan jogosult képviselni. Az alapítvány képviseletére az alapítóval rokoni kapcsolatban lévő kuratóriumi tag nem jogosult.
57. Az Alapítvány bankszámlája feletti rendelkezési jog Marczali Ferenc Kuratóriumi Elnököt önállóan illeti meg.
58. Utalványozási joggal az Alapító Okirat VI/57. pontjában megjelölt kuratóriumi tagok ketten együttesen rendelkeznek.

VII. AZ ALAPÍTÓ OKIRAT MÓDOSÍTÁSA
59. Az Alapító Okiratot az Alapító a Ptk. 74/B. §. (5) bekezdésében foglaltak szerint módosíthatja.

VIII-A KÖZCÉLÚ ADOMÁNYGYŰJTÉS SZABÁLYAI
60. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet nevében vagy javára történő adománygyűjtés nem járhat az adományozók, illetőleg más személyek zaklatásával, a személyhez fűződő jogok és az emberi méltóság sérelmével.
61. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet nevében vagy javára történő adománygyűjtés csak a közhasznú szervezet írásbeli meghatalmazása alapján végezhető.
62. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet részére juttatott adományokat a könyv szerinti, ennek hiányában a szokásos piaci áron kell nyilvántartásba venni.

IX. BESZÁMOLÁSI SZABÁLYOK
63. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni. A közhasznúsági jelentés elfogadása a Kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik, melyről a kuratóriumi tagok egyszerű szótöbbségi döntéssel döntenek
64. A közhasznúsági jelentés tartalmára az 1997. évi CLVI. törvény 19.§. (3) bekezdésének a.)-g.) pontjaiban foglalt rendelkezések az irányadók. Az Alapítvány köteles közhasznúsági jelentését a tárgyévet követő évben legkésőbb június 30. napjáig a saját honlapján közzétenni.
65. A közhasznúsági jelentésnek tartalmaznia kell:
a. a számviteli beszámolót,
b. a költségvetési támogatás felhasználását,
c. - a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást,
d. a cél szerinti juttatások kimutatását,
e. a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalapból, a helyi önkormányzattól és mindezek szervezetitől kapott támogatás mértékét,
f. - a szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét,
g. a közhasznú tevékenységről szóló rövid beszámolót.

X. NYILVÁNTARTÁSI SZABÁLYOK
66. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet a cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten tartja nyilván.

XI. AZ ALAPÍTVÁNY MEGSZŰNÉSE
67. Az Alapítvány bármely okból történő megszűnése esetén a megszűnés idején meglévő vagyont az alapítványi célokkal azonos, vagy hasonló célú alapítványok támogatására kell fordítani.
68. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet a közhasznú jogállásának megszűnésekor köteles esedékes köztartozásait rendezni, illetőleg közszolgáltatás ellátására irányuló szerződéséből eredő kötelezettségeit időarányosan teljesíteni.

XII. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
69. A jelen Alapító Okiratban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és az Alapítványokra vonatkozó egyéb jogszabályok valamint az 1997. évi CLVI. törvény rendelkezései az irányadók.
70. Az Alapítvány létrejöttének és a jogi személyiség valamint a közhasznú jogállás elnyerésének feltétele, hogy a Fővárosi Bíróság az Alapítványt határozatával jogerősen az alapítványok nyilvántartásába vegye, valamint közhasznú szervezetté minősítse.
71. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezetek feletti adóellenőrzést a közhasznú szervezet székhelye szerint illetékes hatóság, a költségvetési támogatás felhasználásának az ellenőrzését az Állami Számvevőszék, a törvényességi felügyeletet pedig - a közhasznú működés tekintetében - a reá irányadó szabályok szerint az ügyészség látja el.
72. Az Alapítvány, mint közhasznú szervezet működése során keletkezett okiratokba bárki betekinthet, amennyiben ez a személyiségi jogokat és a személyes adatok védelmét nem sérti, vagy veszélyezteti. Az iratokba való betekintés lehetőségét a Kuratórium elnöke köteles biztosítani az érdeklődő számára előzetes időpont egyeztetést követően, az Alapítvány székhelyén, felügyelet mellett.
73. Az Alapító tudomásul veszi, hogy az Alapítvány bírósági nyilvántartásba vétele után az általa tett Alapítványt nem vonhatja vissza.
Kelt Kecskemét, 2010. október hónap 13. napja
…………………………………………….
Alapító